Hello readers ! | +Follow | Dashboard
Teenage Dream.: moment itu.

Saturday, February 1, 2014

moment itu.

semalam aku berjimba jimba dengan seorang sahabat. yang kalau kau nak tahu, sahabat yang aku baru je kenal. tak sampai setahun pun. tapi aku rasa selesa dengan dia. dia seorang perempuan, manusia biasa. kami berjalan serupa orang yang tiada hala tuju. aku mula bercerita walau aku tahu menunggang motor tu perlukan konsentrasi. tapi dia tetap layan aku. dengar cerita kosong aku. kemudian, kami lepak lepak dengan dua orang "kawan" lagi. aku teruskan cerita kosong aku. sampai tergelak gelak. kalau boleh nak terguling guling sebab happy. 

kau tahu?
aku happy sangat waktu tu. 
aku lupakan semua kisah sedih hidup aku sebelum ni.
sebab korang dah ceriakan aku.
entah. 
walaupun hati aku mungkin masih bersedih.
aku tetap boleh ketawa bila dengan korang. 
sebab? 
sebab korang setia nak dengar aku. kalau tak aku pun malas nak cerita kat korang cerita kosong aku.
aku rasa aku boleh pegi mati kalau takde orang nk dengar cerita kosong aku.

tapi korang setia. 
terima kasih sangat. 
ye aku bahagia walau mungkin sementara.

harini aku berjimba jimba lagi dengan orang yang sama. kami masih berempat. kau tahu apa maksudnya? tuhan dah tuliskan takdir untuk korang dengan aku. entah sementara atau selamanya aku pun tak tahu. tapi aku selalu doa dan harapkan persahabatan kita berempat jadi kisah persahabatan yang kalau diberi peluang untuk tulis kisah persahabatan kita di dinding kosong, putih, pasti takkan cukup. sebab banyak sangat kisah persahabatan kita bukan? aku selesa dengan korang. mcm biasa, korang layan cerita kosong aku. sorry, aku bukan penglipur lara. aku cuma manusia biasa yang cuba berkarya. aku tak mengharapkan yang lebih, sebaiknya ada jugak yang dapat menerima aku seadanya. sudah memadai. kalau aku ada mesin masa tu, aku nak sangat undurkan masa tu. tapi apa kan daya. bukan kuasa kita. 

kau tahu?
harini aku happy jugak.
sebab kita jalan jalan tk ingat dunia.
ye, mcm dunia ni kita punya.

dan kau tahu,
aku bersyukur sebab harini kita masih bersahabat,
semoga kita jumpa lagi sahabat sahabat.
jangan lupa aku bila kita berjauhan,
jadilah sahabat yang setia selamanya, jangan sementara.

No comments:

Post a Comment